روبوکاپ

جام جهانی ربات ها

روبوکاپ

جام جهانی ربات ها

در این وبلاگ سعی ما بر این خواهد بود که با کیفیت ترین آموزش های روبوکاپ را برای اولین بار در فضای مجازی منتشر کنیم تا مرجعی برای محققان و دانش طلبان آنها در روبوکاپ باشد.

آخرین نظرات

نحوه اجرای سرور شبیه ساز

خواندن این موضوع را به مبتدی ها و کسانیکه علاقه مند هستند پیشنهاد می شود.

بعد از اینکه موفق به نصب سرور و مانیتور شبیه ساز شدید، می توانید با دستور خط rcssoccersim محیط شبیه سازی را اجرا نمایید. مانند :


سپس شما نیاز به سورس بازیکن ها و مربی خواهید داشت که امروزه بصورت پیش فرض در قالب بیس ( base ) ها ارائه می شوند و از معروف ترین آنها می توان موارد زیر را نام برد :

  • بیس ایجنت ( Agent2Dbase ) از قدرتمند ترین بیس های موجود و واقعا عالی است و معمولا حرفه ای ها از آن استفاده می کنند. از rctools.sourceforge.jp می توانید آخرین نسخه آن را دریافت کنید.
  • بیس رایت ایگل (‌ WrightEagle base ) دارای ساختار بسیار شفاف و روشن بسیار خوبی است. از www.wrighteagle.org/2d می تونید آخرین نسخه آن را دریافت کنید.
  • بیس یو وی ای تریلرن ( UVA trilearn ) بیس آموزشی خوب که معمولا مبتدی ها از آن استفاده می کنند و بعد از مدتی به یکی از بیس های دیگر مهاجرت می کنند. از staff.science.uva.nl/~jellekok/robocup/2003/ می توانید اخرین نسخه آن را دریافت کنید.
  • بیس مرصاد (Mersad base ) بیس ایرانی مرصاد ساخته شده توسط نخبگان کشور عزیزمان ایران که دارای ساختار خوب، شفاف و قابل قبولی است و توضیحات فارسی دارد. وب سایت رسمی آن : ce.sharif.edu/~boorghany/RoboCup/Mersad/  و توضیحات فارسی نوشته شده توسط سازندگان آن را از ما دانلود نمایید. لینک مستقیم دانلود بیس نسخه ۱.۳.۱ - لینک دانلود توضیحات ( راهنمای Goalie, FastIC, Dash )بصورت یکجا

نکته : بدیهی است بیس های بسیار دیگری مانند brainstormers و بیس های شخصی وجود دارند و شما هم می توانید بیس شخصی خود را داشته باشید؛ اما پیشنهاد ما این است که از بیس های موجود استفاده کنید.

در اینجا برای سهولت در اجرای شبیه سازی برای اولین بار، از بیس یو وی ای استفاده خواهیم کرد. بعد از انکه نسخه دلخواه را دانلود کردید، باید آن را کامپایل کنید، همانند سرور شبیه ساز که کامپایل اش کردید، اما با این تفاوت که این بار نیازی به نصب ( make install ) نداشته و فقط configure و make لازم است. معمولا بیس یو وی ای یک سری ارور هایی در هنگام کامپایل خواهد داشت که ان شاء الله در موضوع دیگری به آن خواهیم پرداخت، ولی بصورت خلاصه برای رفع ارور ها، به فایل هایی که ارور داده اند رفته و هدر فایل stdlib.h را با دستور include اضافه کنید. ( اگر مشکل ارور بر طرف نشد از طریق نظرات می توانید سوالات خود را مطرح کنید. )

پس به صورت زیر عمل خواهیم کرد :

smss@smss-network:~$ cd Downloads/
smss@smss-network:~/Downloads$ wget -c -t 0 http://staff.science.uva.nl/~jellekok/robocup/2003/trilearn_base_sources-3.3.tar.gz
smss@smss-network:~/Downloads$ mv -fv trilearn_base_sources-3.3.tar.gz ~/robocup/base/UVA/
`trilearn_base_sources-3.3.tar.gz' -> `/home/smss/robocup/base/UVA/trilearn_base_sources-3.3.tar.gz'
smss@smss-network:~/Downloads$ cd ~/robocup/base/UVA/
smss@smss-network:~/robocup/base/UVA$ tar -xzf trilearn_base_sources-3.3.tar.gz
smss@smss-network:~/robocup/base/UVA$ cd trilearn_base_sources-3.3
smss@smss-network:~/robocup/base/UVA/trilearn_base_sources-3.3$ ./configure ;make
smss@smss-network:~/robocup/base/UVA/trilearn_base_sources-3.3$./start.sh

و بدین ترتیب سورس یو وی ای کامپایل شده و با اجرای آخرین دستور به سرور شبیه سازی وصل خواهد شد.

پ.ن: خروجی دستورات برای جلوگیری از شلوغ شدن موضوع حذف شد.

و هم اکنون بازیکن های شبیه سازی شده در مانیتور شبیه ساز خواهند بود :

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی